wtorek, 3 stycznia 2023

To samo, tylko bardziej... (recenzja sosu bardzo ostrego Kosa Chilli Sos)

 


Już ponad półtora roku temu recenzowałem bazową wersję sztandarowego sosu kieleckiej Kosy (wraz z dostępnymi wówczas wariantami smakowymi – wyróżniłem ten z maliną...) Stwierdziłem, że gdyby można było powiedzieć prostacki w dobrym tego słowa znaczeniu, to oddawałoby to walory omawianego produktu – Kosa Chilli Sos nie grzeszy wyrafinowaniem, ale to żaden zarzut. Oczekiwać od nich tego – to jak oczekiwać od muzyków The Exploited, że zaczną grać hiperwyrafinowanego rocka progresywnego, pisałem wówczas.

Czar tkwi w prostocie: ten sos to przede wszystkim współgrające ze sobą Carolina Reaper (i inne superhoty) oraz pomidory. Tak jak pisałem półtora roku temu: "karolina" dominuje tu nie tylko, gdy mowa o wulkanicznej ostrości, lecz określa również nutę nieostrą. Nieraz pisałem zaś, że należy ona do najsmaczniejszych papryk.

Tyle, że w sosie określonym przez producenta jako bardzo ostry jest jej bodaj dwukrotnie więcej niż w tym, który recenzowałem w 2021 r. Na profilu KCS na Allegro niektórzy klienci, ogólnie chwalący przedstawiany tu produkt, narzekają nieco, że... ostrość jest jeszcze nie dość podkręcona (sic!). Najwyraźniej niektórzy byliby usatysfakcjonowani tylko wówczas, gdyby jadalna była rezynyferatoksyna. Bliżej mi do tych, którzy głowiliby się, jak oni to robią bez ekstraktu... producent określa swój sos jako bardzo ostry, ale może właściwsze byłoby określenie ekstremalnie ostry. Także jednak tym razem, dokładnie tak, jak pisałem w przytaczanej już recenzji sosu "tylko ostrego", smak "karoliny" dobrze zgrywa się ze smakiem pomidorów.

Prosty, lecz dobrze zrobiony sos, w sam raz do doprawienia kanapek czy dań obiadowych. Dość duża gęstość nieco utrudnia dozowanie, lecz możliwe, że bardziej płynny byłby mniej przyjemny w konsumpcji.

Zachowuje walory "zwykłej czerwonej Kosy" – tyle, że tym razem mowa o wersji turbo.

Aha, zapomniałbym, sos jest całkiem atrakcyjny kolorystycznie... jeśli dobrze kojarzę, to także zasługa Carolina Reaper czekoladowej.

https://allegro.pl/oferta/kosa-chilli-sos-bardzo-ostry-carolina-reaper-10577305334


Grafika wykorzystana za zgodą producenta.


--

Tworzenie treści na "Ostrym blogu" pochłania mój czas, a nieraz również i środki. Będę wdzięczny za każde wsparcie ze strony Czytelniczek i Czytelników: https://www.paypal.com/paypalme.ostryblog

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz